Najlepsze polskie teatry

Teatr w Polsce ma bardzo długą tradycję. Takie miasta jak Kraków czy Warszawa od zawsze przyciągały znanych twórców i aktorów. Swoje wspaniałe teatry mają też Łódź, Wrocław, Katowice czy Gdańsk. Polacy pomimo coraz większej ilości kin i centrów handlowych nie zrezygnowali z oglądania wartościowych spektakli. Które teatry w Polsce prezentują się szczególnie imponująco i mają najlepsze programy dla widzów? 

Teatr Wielki w Warszawie 

Gmach Teatru Wielkiego w Warszawie powstał już na początku XIX wieku. Nie oszczędziła go II Wojna Światowa oraz Powstanie Warszawskie, gdzie doznał poważnych uszkodzeń w 1939 i 1944 roku. Na szczęście został szybko odbudowany i powiększony, choć zachowano jest oryginalną fasadę. Był w pełni użyteczny już w 1965 roku. Teatr współpracował z wieloma wielkimi twórcami i aktorami. 75 rocznicę obchodził tu Krzysztof Penderecki, premierę miał „Katyń” Wajdy albo wystawiano opery teatralne. Do dzisiaj wybitne sztuki wystawiają tutaj Mariusz Treliński albo Krzysztof Warlikowski. 

Teatr imienia Juliusza Słowackiego w Krakowie 

Duże wrażenie robi także Teatr im. Juliusza Słowackiego w Starym Mieście. Nietypowy jest jego styl architektoniczny, który opiera się na eklektyzmie, czyli łączeniu różnych wpływów z danych epok np. baroku. Miał on duże znaczenie z perspektywy sztuki Młodej Polski, gdzie pozwalał wykazywać się takim talentom jak Tadeusz Pawlikowski, Józef Kotarbiński albo Ludwik Solski. Wykształcił też wiele nazwisk współczesnego teatru, gdzie dawano szanse spektaklom Barbary Wass albo Tadeusza Bradeckiego. 

Gdański Teatr Szekspirowski 

Wspaniałych teatrów nie brakuje również poza Krakowem lub Warszawą. Wystarczy wspomnieć o Teatrze Wielkim w Łodzi albo Scenie im. Grzegorzewskiego we Wrocławiu. Najładniej jednak prezentuje się Gdański Teatr Szekspirowski. Ma on charakter impresyjny, czyli nie posiada własnego zespołu aktorskiego. Zaprasza wyjątkowych ludzi z całej Polski. Regularnie odbywa się tutaj Festiwal Szekspirowski, gdzie przedstawia się różne spektakle o charakterze teatru elżbietańskiego. 

 

5/5 - (1)